Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Utflykt till Ramnäs

Av Camilla - 28 mars 2009 23:59

Idag åkte jag och Tobbe på utflykt till storasyster i Ramnäs. Kita fick vara hos Tobbes föräldrar så länge.

Vi blev tvugna att låna Tobbes mammas bil eftersom vi har satt på sommardäck på våran och trotsat att det faktiskt kom en hel del snö i natt.

Det var dock helt okej vägar hela resan så vi hade överlevt med våran bil också men vi ville va på säkra sidan!

Utflykten resulterade i mätta magar med massa våfflor i och en bil full med massa bebissaker :)

Vi fick en babysitter som är i stort sett ny, Ett babyskydd med bas i super fint skick, En babybjörn bärsele, en oanvänd bröstpump.

Sen gick vi igenom massa babykläder och jag plockade på mig lite smått och gott som passar lillen oavsett om det är tjej eller kille. Vi får åka på en ny tripp när våran kotte kommit till världen och avslöjat kön ;)


Nyss kom vi hem från mina föräldrar där vi varit och käkat GRILLAT!!! Mums! Pappa var så sugen på att testa nya grillen och vi var inte de som bangade om jag säger så.

Jag måste också skryta att vi var duktiga och släckte och stängde av allt hemma hos oss vid 7 och satte igång allt nu såvi hade earth our i 5 timmar vi ;) Slå det!!!

Nu ska jag gå och lägga mig och ta ännu ett snacka med bebben om att låta revbenen vara ifred! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 7 juni 2009 17:40

Kan ju vara en fördel om man länkar till rätt adress ;) Hihi!   Detta är den rätta:   http://mammaochrasmus.blogg.se     ...

Av Camilla - 4 juni 2009 15:00

Nu finner ni mig och Rasmus (Kita och Tobbe) "vardagsblogg" på:   http://rasmusochmamma.blogg.se   Så det här är det sista som skrivs här!   Välkomna till nya bloggen! =)   ...

Av Camilla - 3 juni 2009 18:42

Oj vad han växer våran lilla lilla plutt! Nu börjar han närma sig bjässe vikt ;) 3420g vägde han idag när vi hade hembesök av BVC! Vi fick massor med olika broschyrer och böcker att läsa om olika saker!Vi fick även "godkänt" att pumpa ur mjölk och ge...

Av Camilla - 2 juni 2009 17:03

Ja lilla Rasmus hade jätte bra hörsel på båda små öronen! Skönt att veta! Han var så duktig när de bökade med hans öron och snabbt och smidigt gick det. Tråkigt väder idag =( Hoppas på uppehåll till kvällen så det kan bli en långpromenad! ...

Av Camilla - 2 juni 2009 11:10

Ja det här med bebisbajs tar aldrig slut ;) Alltid nya mysiga saker händer varje dag. Idag började jag och Rasmus morgonen med lite bajs, bajs, bajs... Vi hade precis varit uppe och bytt en blöja. Sen kröp vi ner i sängen igen och Rasmus ammade för f...

Ovido - Quiz & Flashcards