Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Camilla - 13 mars 2009 22:00

Max 5 minuter efter att jag skrev förut idag ringde en MYCKET drogad älskling och sa att han ville bli hämtad.

Jag insåg inte då exakt HUR bombad han var. Jag åkte i stort sett på direkten, var ganska mycket trafik så det tog ganska lång tid.

3 gånger för att vara exakt ringde Tobbe för att se vart jag var, då insåg jag mer och mer HUR bombad han var och herregud säger jag bara. När jag ser honom utanför entrén när han är på väg till bilen. Han var kritvit och kunde knappt gå ordentligt.

Han hade bara gått upp en aaaaning för tidigt. Kanske hade behövt åtminstonde 1 timme till att vila upp sig på sjukhuset men envis som han är så "övertalade" han personalen att han skulle hem.

Han var mest borta på vägen hem... Vi lyckades hämta ut hans smärtstillande på apoteket och hyra filmer. Vi började kolla på en när vi kom hem som sötnosen sov sig i genom. Sen helt plötsligt vaknar han till och ser lite levande ut. Tack gode gud =)

På eftermiddagen kom söt-Sussi och lekte med oss. Vi shoppade på coop. Sussi var helt överlycklig att hon lyckades shoppa en knall-roa toalettsits tills sitt badrum till värsta pangpriset.

Utöver det köpte vi massa god mat och COOOOOLAAAA!

Det blev lax, potatis och romsås. Smask! Till och med Tobbe mumsade i sig.

Bebis har varit på grymt rörhumör hela kvällen och skrämt Sussi med sin ninjakickande fot. Sussi fick en chock och skrek lite när h*n träffade en klockren hård kick i hennes handflata. Sötbebis!!! =)

Just nu "tittar" vi på pang-pang film vilket betyder att Camilla har sovit större delen av filmen och nu sitter vid datorn för att inte somna mer!

Av Camilla - 13 mars 2009 12:20

Ynklig är nog rätta beskrivningen på mig just nu. Jag tycker synd om mig själv!

Gick hem från jobbet efter halva dagen igår. Får sån himla yrsel och illamående och känner mig skakig och illa till mods. Har haft så till och från senaste veckan men igår orkade jag faktiskt inte vara kvar på jobbet längre.

Eftermiddag spenderade jag tillsammans med Tobbe i hans föräldrars soffa (vi sov där i natt eftersom Tobbe behövde tillgång till dusch både igår kväll och i morse innan operationen). Han fick duscha med något sterilt skit från apoteket. Luktade sådär lagom mysigt i natt ;)

Jag körde in honom till Sofiahemmet i morse. Vi var där redan vid 7 och han hade tid vid halv 8. Han fick komma in redan vid kvart över 7 och jag fick inte följa med. Blev en snabb puss och jag har fortfarande inte hört något...

Hoppas de ringer snart och säger att han får komma hem!

Som sagt jag är ynklig, var bra nära att lipa för att jag skulle lämna Tobbe på sjukhuset i morse, känndes som att det var sista gången jag såg honom. Suck! Vad fjantig man är. Han ska ju göra en titthålsoperation i axeln, inget värre än så ;)

Jag skulle egentligen vara ledig idag men är fortfarande "sjuk". Jag känner mig precis som igår, riktigt svag och ynklig. Soffan är min bästa vän nu under dagen.

Ringde till barnmorskan (fick prata med en annan eftersom min är på semester).

Hon tyckte det lät som en blandning mellan dåligt järnvärde och blodtrycksfall och hon tyckte att jag skulle träffa en läkare för att överväga att bli sjukskriven åtminstonde 25% eller 50% och ta det lite mer lugnt och lyssna på kroppen.

Hur som helst ska jag i alla fall till en barnmorska på måndag och prata lite och ta lite prover och se hur värdena är.

När hon läste i min journal hade jag visst 100Hb sist jag var där inte 114 som jag trodde. 100 är ju ett riktigt pissvärde om man tänker på hur mycket järn jag knaprar..

Jaja!

Nu vill jag att de ringer och säger att jag får hämta min älskling!!!

Ovido - Quiz & Flashcards