Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Camilla - 16 mars 2009 17:50

Idag bar det av till MVC för att träffa en barnmorska (våran är på semester)...

Vet inte hur mycket vettigt det besöket gav egentligen men det är alltid lika roligt att se hur bebben mår. :)

Järnet låg på 109.

Bebbens hjärtslag på 142

SF-måttet var på 27-28, lite över svenssonstrecket men följde min kurva ;)


Och nu till det jag är såååå stolt över!!!

Jag hade bara gått upp 400g sen vi var där sist och det är över 3 veckor sen och bara bebisen hade gått upp ca 600gram gissade barnmorskan! Jag som trodde vågen skulle visa "ÅH HERREGUD"... Stolt som jag var åkte jag direkt och köpte coca cola efter ;) Och mumsig thaimat!


Har mått piss idag på jobbet. Hemskt sprängande huvudvärk (trodde jag skulle dö) och som tidigare riktigt yr och illa till mods och sjuuuukt trött. Var as glad när jag vaknade till i morse och var säker på att det var söndag och jag glatt somnade om med tanken "Jag får sova hur länge jag vill". Ca 15 min efter det ringde klockan och fick mig till verkligheten. MÅNDAG :P


Men som sagt besöket hos BM gav typ: att järnvärdet var helt OK men inte bra, blodtrycket var helt okej och ja: "Det är heeeelt normalt att må såhär" eftersom bebisen börjar få lite trångt och kan komma åt något som jag inte kommer ihåg vad det hette så man blir väldigt yr osv. Och sjukskriven det skulle jag minsann veta att det blir man inte i första taget. (observera att jag inte ens bett om detta) Det var BM jag pratade med i fredags som tyckte jag skulle träffa läkare och ev. bli sjukskriven och ta flera olika prover idag för att utesluta olika saker. men men! Bebben mår bra det är huvudsaken!

Jag jobbar tills jag stupar :D

Ovido - Quiz & Flashcards