Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Camilla - 15 mars 2009 19:31

Ja det är ju väldigt smart att ta sig vatten över huvudet jämt... Vad trött jag blir på mig själv, MEN vad mycket jag har gjort idag. Jag är stolt! =)

Började med att vi skulle handla kakel och eftersom vi är en invalid och en höggravid som helst inte ska bära för tungt och mycket så skulle Tobbes brorsa hjälpa oss.

Men hur snäll känner man sig när man står och tittar på och han kånkar och kånkar. Kaklet var verkligen skit tungt. Jag kan inte stå och titta på så det slutar med att jag också kånkar omkring på kakel, i ett väldigt lungt tempo och inte så mycket men tillräckligt för att svanken säger ifrån!

När jag väl kommer hem sätter jag igång att dammsuga och bokar upp dubbel tvättid och tvättar typ allt jag hittar i hela lägenheten! Till och med överdraget till madrassen i sängen åker med. Upp och ner i denna tvättstuga springer jag hela eftermiddagen. Tror jag tvättade minst 5 maskiner.

Inte nog med det. Akvariet måste ju städas. Perfekt ställning när man redan har ont i svanken. Men fint blev även det =)

Nu i slutet av tvättning kan jag känna att det här var INTE så smart Camilla och jag kan ju inte direkt be Tobbe om hjälp som inte kan använda högerarmen alls. Så det var bara att slutföra det jag hade startat. I stort sett gråtfärdig brottas jag med att få tillbaka överdraget på madrassen och bädda sängen... Hua vad ont jag har nu. Det tooook värker! Suck!


Nu ska jag bara duscha mig och Tobbe (Jajamen Tobbe måste jag hjälpa duscha, först ska han få gladpack på axeln och sen ska han skrubbas) ;)

Sen blir det sängen med Beck!


Ovido - Quiz & Flashcards