Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Camilla - 25 mars 2009 16:09

På vågen vill jag lova.

Jag som skröt så himla mycket efter förra besöket att det bara bar 400g på 3 veckor. Men idag!!! Ojojoj vågen sa 66kg vilket betyder nästan 2kg sen förra måndagen!!!!

Hoppas jag kan skylla på bebisen och att tarmarna är fulla är något ;)

Nu är det bara 2 kg kvar till 10kg... Jag som hade hoppats på att jag max skulle gå upp 10kg!

Vi får se hur detta slutar!

En aktiv bebis hade vi i alla fall under besöket, hjärtslagen var jätte höga först men lugnade ner sig efter ett tag. Glömde dock fråga om vad de var.

Blodtrycket var bra. 120/66 eller något sånt. Idag tog vi inte järn, skulle kika på det nästa gång.

Huvudet på bebis låg nerdåt men väldigt högt upp och SFmåttet var på 28.

Tydligen verkar det som att det är svaga sammandragningar/förvärkar jag har fått och Aini säger sött. "Ja skulle det bli att du känner av mer så ringer du till oss eller förlossningen, kommer det igång nu så stoppar man det inte eftersom du är så långt gången"...

Snacka om att man blev lite nertagen på jorden. Herregud jag ska ju verkligen föda snart, och det är verkligen snart oavsett om det skulle vara för tidigt eller runt beräknat datum.

Själv tror/hoppas jag på att bebben tittar ut strax innan BF, runt 20:e si så där. Alldelles lagom! Jag tror inte att bebis vill titta ut snart inte. Kroppen försöker nog bara förbereda sig lite inför att bebben verkligen ska ut! :)

Nog svamlat från mig...

Ovido - Quiz & Flashcards