Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Camilla - 31 mars 2009 20:14

Idag tog jag ut komp. från 3 för att vi skulle på kurs på MVC. Andning och avslappning. Vi var 6 stycken par (alla skulle föda april-juni) och våran söta barnmorska Aini höll i kursen.

Jag tycker det var en riktigt bra kurs. Det var väldigt stelt och pinsamt till en början och jag tror jag såg ut som en brandbil när vi blev tvugna att presentera oss. Men alla verkade tycka det var lika jobbigt ;)

Vi gick igenom vad som händer under en förlossning (Ja, hur barnet faktiskt ska komma ut ur det lilla hålet där nere). Sen gick vi igenom hur man skulle tänka på att andas under och mellan värkarna och när man skulle kontakta förlossningen osv.

Vi fick göra charmiga övningar där vi pustade och frustade. Blev en hel del skratt vill jag lova ;)

Det var mycket lättare stämning på gruppen efter vi fick fikapaus och prata av oss lite!

Blev ju tvungen att ställa mig på den förbaskade vågen igen (är som en drog). Den stod på 66,2 så det har inte brakat i väg allt för mycket sen förra onsdagen i alla fall ;)

Jag har tyckt att våran bebis har varit så sjukt lugn och tråkig ett par dagar, Jag kan lova att den levde loppan under kursen i alla fall. Den kännde säkert att jag var lite pirrig och obekväm i situationen och sen att vi sitter och flåsar och har oss med andning och övar olika små charmiga juck med bäckenet fick bebben att rocka loss ordentligt i magen ;) Just nu ligger bebben på tvären i magen. MYSIGT! Det spänner inte alls!

Ovido - Quiz & Flashcards