Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Stackars mig

Av Camilla - 27 mars 2009 20:45

Ja oj oj oj vad det är synd om lilla mig.

Dumma bebis ligger och trycker mot lungorna och revbenen i stort sett hela tiden nu. Jag har försökt buffa tillbaka och visa vem som bestämmer men bebis är envis. Jag har även försökt prata med bebis om att det gör ont på mamma men ingen framgång där heller.

Det är mest jobbigt när man sitter upp. Man vill lixom bara trycka tillbaka bebben långt ner i magen men det funkar inte riktigt så.


Och vad hände nu med vädret IGEN!? Nu är det ju typ vinter ute igen och dessutom typ storm. Helt totalt vitt ute. Suck! Det skulle ju bli vår och värme!


Appropå ingenting. Helt sjukt att bebis väger ca 1800gram nu och är över 40cm lång. Man förstår inte hur det kan ligga något sådant i ens mage!? Och att det ska ju bara bli större... Vore väl kanske mer lagom att föda nu kanske!? ;)

 
 
Susanne

Susanne

27 mars 2009 22:30

Hihi, nä bebbarna gör som dom vill och bryr sig inte ett smack om vad vi vill. ;)
Förstår att det måste göra ont när bebben trycker mot revbenen.

Jag låter nog ganska ynklig och less i min blogg ibland men när jag väl skrivit av mig så blir jag på lite bättre humör. Allt det här leder ju till något underbart trots allt. :)

Jag tippar på att din lilla sötnos kommer den 23:e. ;)

Kram!

http://cocosflinga.wordpress.com

 
Åsa

Åsa

28 mars 2009 11:22

Hej! Halkade in från en annan gravidblogg. Läste runt lite här och listade ut att vi måste ha BF nästan exakt samtidigt. Jag är beräknad till den 25 maj. Alltid roligt att få läsa om hur andra har det!
Hoppas allt är bra med dig och magen! / Åsa

http://maj09.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 7 juni 2009 17:40

Kan ju vara en fördel om man länkar till rätt adress ;) Hihi!   Detta är den rätta:   http://mammaochrasmus.blogg.se     ...

Av Camilla - 4 juni 2009 15:00

Nu finner ni mig och Rasmus (Kita och Tobbe) "vardagsblogg" på:   http://rasmusochmamma.blogg.se   Så det här är det sista som skrivs här!   Välkomna till nya bloggen! =)   ...

Av Camilla - 3 juni 2009 18:42

Oj vad han växer våran lilla lilla plutt! Nu börjar han närma sig bjässe vikt ;) 3420g vägde han idag när vi hade hembesök av BVC! Vi fick massor med olika broschyrer och böcker att läsa om olika saker!Vi fick även "godkänt" att pumpa ur mjölk och ge...

Av Camilla - 2 juni 2009 17:03

Ja lilla Rasmus hade jätte bra hörsel på båda små öronen! Skönt att veta! Han var så duktig när de bökade med hans öron och snabbt och smidigt gick det. Tråkigt väder idag =( Hoppas på uppehåll till kvällen så det kan bli en långpromenad! ...

Av Camilla - 2 juni 2009 11:10

Ja det här med bebisbajs tar aldrig slut ;) Alltid nya mysiga saker händer varje dag. Idag började jag och Rasmus morgonen med lite bajs, bajs, bajs... Vi hade precis varit uppe och bytt en blöja. Sen kröp vi ner i sängen igen och Rasmus ammade för f...

Ovido - Quiz & Flashcards