Alla inlägg under maj 2009

Aj!

Av Camilla - 1 maj 2009 16:21

Jag har satans ont i vänsta revbenen.

Antar att det är bebis som har bråkat med dem. De känns riktigt mörbultade och det gör skit ont om jag lutar mig framåt eller rör mig fel.

Nysa var inte att rekomendera, det gjorde AJAJAJ!

Men bebis är söt i alla fall och jag är på ett super duper underbart humör :)

Jag och bebis har suttit nu på eftermiddagen och solat dunder-trunken! Så härligt med sol. Det tog verkligen och jag ville inte bränna mig så jag vände steken och passade på att sola ryggen också!


Nu har jag och Kita precis kommit in från en mysig skogspromenad. Jag älskar verkligen den oändliga skogen vi har bakom våran lägenhet. Det är så fint och mysigt!


Nu ska här vikas tvätt och sen ska jag och Kita leka med Kattis och Ozzy!


Av Camilla - 1 maj 2009 11:54

Ja det är helt sjukt! Det är redan maj, vilket betyder BEBIS! I alla fall om bebis tänkt titta ut i maj, vilket vi hoppas!

Igår blev det lite datumgissning, kommer inte ihåg riktigt så får uppdatera snart igen:

15 Maj - Anneli, Mamma (jag kom 11:a dagar tidigt)

18 Maj - Tobbes morfar

19 Maj - Jenny

20 Maj - JAG, Tobbes mormor

21 Maj - Tobbe

27 Maj - Susanne

28 Maj - Matte

2 Juni - Emma


Ja och så till gårdagen. Valborsmässoafton (Jippi, vad roligt! INTE...)

Valborg = Fylla

Tobbe lyckades fylla sig själv ganska bra om jag säger så. Vi hamnade tillsammans med Tobbes familj vid någon pub-kväll där det för övrigt inte var någron brasa pga torkan. Fullt av fyllon var det i alla fall och jag tröttnade på ca 30 min men höll mig social i över en timme i alla fall. Sen flydde jag och Tobbes mamma fältet och åkte hemåt. Vi satt och snacka skit i över en och en halv timme sen bestämde jag mig för att hämta fyllona så jag fick åka hem och sova. Och snällt kom de alla 3 vinglandes till bilen (de hade inte mycket val, annars hade de fått gått och det var låååångt).

Vi tog en sväng till donken också såklart ;) Mums med QP!

Efter det fick jag åka hem och sova.. Eller hyffsat i alla fall. Jag hade en bredvid mig som inte mådde allt för bra. Han har sprungit upp ett antal gånger i natt och bökat runt. Mitt i natten började han snacka i sömnen och lackade på sängen och bäddade ner sig under lakanet som han trodde var täcket. Då kunde jag inte mer än tok-skratta!

Jag antar att älsklingen mår som han förtjänar idag för upp vid 6 gick han. Skulle åka iväg och fiska med en polare och 2½ timmes bilfärd hade han framför sig då. Jag och Kita snusade gott vidare till ca halv 10!

Lägger till en bild på Kita, det är för det mesta så hon sover i sängen våran lilla grishund. Efter lite god frukost begav vi oss ut på långpromenad. Vi var ute i över en timme Kita och jag. Det blev paus på en sten vid ösbyträsk där Kita roade sig med att försöka rädda stenar ur vattnet sen blev det ytterliggare 2 pauser vid A-Lagets bänkar för att vila fötter och svank!

Men oj vilket underbart väder att promenixa i!!! :) Så underbart! Och vet ni!?

JAG ÄR JOBBFRI NU!!!! WOHOOOOO!

Nu ska jag och Kita åka till zoo och shoppa lite till akvariet. Blir kanske en sväng förbi coop också!

Ovido - Quiz & Flashcards