Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Camilla - 26 maj 2009 21:15

Efter att ha haft en riktigt lugn förmiddag då Rasmus sov hur tungt som helst så passade vi på att mysa och ta det lugnt tillsammans.

På dagen åkte vi iväg. Först fick Kita bada nere i Farstaviken till hennes lycka sen åkte vi till Sickla köpkvarter.

Vi inhandlade lite kläder till våran pygmé ;) Så söta kläder så, Jag skulle kunna shoppa ihjäl mig på alla barnavdelningar. Men Tobbe hejdade mig.

Självklart fick Rasmus ett par snygga jeans också!

Tobbe fick ett par skor och jag två!

Blev såklart tvungen att ta bild på kläderna till Rasmus och mina skor!


I övrigt har Rasmus varit sååå lugn idag, inte för att han varit vild innan. Men han har sovit jätte mycket under dagen och länge. Jag har fått väckt honom och påminnt honom om att han ska äta och byta blöja!

Och så måste jag få gnälla lite... AjAjAj min vänstra bröstvårta gör oooont! Och AjAjAj mitt underliv. Tur att det finns smärtstillande ;) Jag känner mig så trasig!

Av Camilla - 26 maj 2009 09:20

Ja, jag är i chocktillstånd. Rasmus har bara bajsat 2 gånger i natt!

Jag har inte trott det och har nojit tittat blöjan sjuhundra gånger ändå så att han inte ska ligga med det för länge.

Och han har varit jätte snäll hela natten. Inte bökat något alls med amningen, ätit lite grann, sovit jätte gott, ätit lite grann och sovit jätte gott så även jag har sovit som en stock!

Nu har jag verkligen börjat förstå vad folk menar med att man bli törstig av att amma! ;)


Tobbe är hos sjukgymnasten. Jag gick precis upp och Rasmus och Kita ligger kvar och sover. Min prinsessa och prins! Jag älskar er!

Har precis ringt BVC, de skulle ringa upp någon dag och sen blir det hembesök!

Ovido - Quiz & Flashcards