Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Camilla - 25 maj 2009 22:13

Det gick riktigt bra, förutom att han kissade ner hela läkaren ,) Värderna på gulsot hade gått ner jätte mycket så det blir inget mer av det... Skönt! :)

Lill-killen vägde ju 2695g vid födseln och 2645 vid utskrivningen. Bara det är jätte bra att han knappt gick ner något i vikt första dygnen.

Idag vägde han 2850g någonting och det var RIKTIGT bra enligt läkaren!

Så vi kanske snart får en liten knubbig bumling. Än så länge drunknar han fortfarande i de minsta blöjorna och storlek 50! Men det funkar ändå! :)

Rasmus ligger i soffan med Tobbe och tittar på pang-pang film på hög volym. Han är så nöjd så. Jag har hunnit fixa runt med en hel del utan att han vill amma nu. Men snart kommer det. Han ammar nästan varannan timme hela dagen!

Imorse fick Rasmus sitt första bad vilket han älskade. Vi tyckte vi var så duktiga och badade han med massa olja men han blev ändå jätte torr. Men smörjde in han nu på kvällen med mera olja så nu ser det bättre ut.

I morse såg han ut som en babian i rumpan men även det blev bättre med massa salva!


Lägger till en bild på mina prinsar och en på Rasmus första bad!


Av Camilla - 25 maj 2009 09:26

mest hela tiden ;)

Inatt  och imorse har jag och Rasmus lyckats med:

*Mamma somnade under en av amningarna på natten. Rasmus har snällt snuttat vidare tills han vart mätt, sen har han släppt tutten som har tokläckt i över en timme. STOR PÖL!!! Rasmus var ju helt dygnsur stackarn!

*Nu på morgonen skulle jag och Rasmus byta en av bajsblöjorna i mängden (han är en riktig skit-unge. Skiter minst 6 gånger på en natt).

Jag tar av blöjan som vanligt, börjar tvätta rent honom och splash!!!

Han tar i för kung och fosterland sammtidigt som han sitt härliga flin som han gör varenda gång han bajsar eller kissar. Han totalt sprutlackerar mig och skötbordet med mysigt gult bajs. Tur att man inte är allt för känslig ;)


I övrigt! Vilken underbar morgon. Det är ju kanon väder och jätte varmt! När jag och Rasmus var tvättade efter bajsolyckan så fick Rasmus sova vidare med pappa och jag och Kita gick ut på en härlig morgonpromenad! Nu har jag precis duschat. Ska plocka fram lite frukost. Sen ska Rasmus få ett bad och jag ska ringa min BM och BVC.

Sen klockan 14 idag ska vi på återbesök för att testa Rasmus för gulsot igen på SÖS.

Ovido - Quiz & Flashcards