Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Camilla - 7 maj 2009 23:11

Idag blev man ett år äldre... Vi gav bebben ett förbud att komma idag. Det skulle ju vara just typiskt att fylla år samma dag.

Men inge bebbe so far och 45 minuter kvar på min dag så det klarar vi ;)

Har dock haft vad jag tror är en hel del förvärkar idag!!!


Började dagen med att gå upp vid 6. Vi gjorde iordning mumsiga frukostsmögåsar och sen begav vi oss. 2 timmar tog det till Fyrväpplingen, en bit utanför Arlanda.

Tror vi gav oss ut och fiska runt halv 9. Strålande sol och lagom blåst! Jätte mysigt. Tobbe började med att få 3 fiskar (Det är regnbågar i sjön om någon undrar). Sen var det min tur att få 2 ganska tätt inpå varandra på mitt alldelles egna nya spö med superfin snorgrön lina!!! Jag vevade upp fiskarna alldelles själv och den andra lyckades jag till och med håva själv! Innan lunch hade vi redan fått 7 fiskar och vi fick egentligen bara ta upp 6 stycken. Ooops!

Sen gick vi iland och grillade korv. Kita fick bada och leka lite med stenar och äta lite korv hon med. En lycklig dam som fick vara med hela dagen i båten!

På eftermiddagen började det blåsa rejält och det var inte alls lika mysigt längre så vid 3 bestämde vi oss för att åka hem. Vi hoppades på att slippa köerna men ICKE!!! Vid Järva krog blev det riktigt tjockt och det segade på ända fram till södra länken sen släppte det för att igen ta stopp vid kaffebacken och hela vägen fram till skurubron (bara för att de hade satt upp ett liten farthinder som folk kröp över). Så 3 timmar senare var vi äntligen hemma =)

Fick blommor och en tröja från Tobbes familj och en fin blomma från Tobbes mormor.

Familjen ska gratta mig imorn när vi ska bjuda dem på regnbåge! :)


Emma och Tess kom på fika mellan 7 och 8. Jag fick 500:- på Gintricot från Emma. Helt underbart!! Åh vad jag ska handla fina saker!

Vid halöv 9 började jag, Tobbe och Kattis med maten. Vid halv 10 åt vi middag. ;) Lite sent men oj vad gott. Fiskspett med marulk, pilgrimsmusslor, babytomater, champinjoner och lax. Aioli och potatis till och självklart lite rökta räkor. MUMS!

Efterrätt svullade jag och Kattis själva, Tobbe gav upp. Så vi åt massor av jordgubbar, vindruvor och glass!!!

Och till vad jag tror är förvärkar som jag haft hela eftermiddagen. Började som ganska kraftig mensvärk i bilen på vägen hem som kom och gick. Gick lixom inte att ta på hur ofta de kom men de blev svagare och värre. Tills vi kom hem lugnade det ner sig lite för att sen ta i ganska rejält igen men har nu lugnat ner sig igen till att bara mola som mensvärk i magen.

Bebis har varit hela VILD senaste 2 timmarna. Jag och Kattis som såg magen hoppa trodde att bebis skulle ta sig ut genom den vänstra sidan på magen om och om igen. Det var länge sen bebis var såhär vild och jisses vilken kraft den lilla rackaren har i fötterna. Det är säkert en 4 kilos klump som övar kampsport där inne. Just vid skrivandets stund har det lugnat sig betydligt och bebis ligger mest och hickar och bökar men har slutat med ninja-kickarna i alla fall.

Nu ska jag ta en järntablett och somna gott brevid mina älsklingar i sängen!


Ovido - Quiz & Flashcards