Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Camilla - 5 maj 2009 19:43

SÅ! Nu fick Tobbe leka fotograf, börjar nog bli lite tjatigt. Men är förhoppningsvis inte allt för många foton kvar tills bebis tittar ut ;)


Charmigt att Tobbe blir avslöjad att titta på tecknat ;)


Bebis bökar för fullt med ett knä eller liknande på min vänstra sida nu, det ser så roligt ut! HEJ bebis säger jag! Vi längtar efter dej! Vad du än gör, kom inte på Torsdag, vi vill inte ha samma födelsedag!

Av Camilla - 5 maj 2009 19:28

Ja nu är jag nästan redo att slå vad om pengar på att bebis måste ha fixerat sig, för er som inte vet så betyder det att bebis lagt sig startklar ner i bäckenet.

Det känns nu väldigt ofta som att bebis tänker titta ut där nere mellan benen. SKulle beskriva det som att någon kör upp något obehagligt där nere emellanåt. Det lixom hugger, sticker och känns som att det "skaver".

Det är dags att hälsa på barnmorskan på fredag och då kommer hon känna om bebis verkligen är fixerad eller inte :)


Nu tror jag att jag börjar inse att jag faktiskt är jobbfri! Det är underbart och vad mycket man får gjort när man är hemma. Ja, jag är ju inte den som lägger mig i soffan och vilar inte.

Igår började jag med att röja ut hela lakanskåpet och började strycka alla örngott och bebissaker.

Idag fortsatte jag och satte även Tobbe i arbete. Vi vek om alla lakan osv och nu ser det hur prydligt ut som helst i lakanskåpet. Bebis fick en egen hylla till alla sängkläder som h*n redan fått.


Igår inhandlade jag 2 amningsbh:ar och 2 amningslinnen på HM. Har även vunnit 3 amningstoppar på tradera. Perfekt! Nu är lite mer av BB-väskan packad. Bara lite smått kvar. Ska skriva en lapp och lägga på väskan, det sista som tandborstar osv får packas i sista stund.


Just det idag är det dags för magbild! Måste springa iväg och be Tobbe ta en först ;)

Ovido - Quiz & Flashcards