Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Camilla - 19 maj 2009 21:23

Efter promenaden på förmiddagen dog jag under ca 1 timme i soffan. Helt slut!

Sen fick jag oanade krafter och började STORSTÄDA!

Sovrummet fick sig en rejäl omgång och efter det gav jag mig på badrummet. Skrubbade till och med hela duschen. Pysslade lite med alla bebissakerna vid skötbordet också så det blev fin ordning. Efter detta fick resten av lägenheten en omgång också men inte lika grundligt...

Imorn är det nog akvariumet som står på tur att bli ompysslat!


Verkar som att vi fått en till dag att gå ganska bra... Alldeles nyss försökte vi med färdknäppen och hoppas på att bebis kanske bestämmer sig för att titta ut denna gång ;) Hihi! Men jag skulle tro att det inte gör någon skillnad denna gången heller. Bebis har det helt enkelt aldelles för mysigt i magen.

Nu ska jag gå och knapra min järntablett och sen krypa ner i sängen och titta på tv!

Av Camilla - 19 maj 2009 11:43

Jahapp så var man inne i v.40 i graviditeten. Veckan som känndes som en evighet bort när man precis hade plussat.

Nu är det så sjukt nära tills jag och Tobbe får gosa bebis!

Bara att hoppas att man slipper gå på för mycket övertid. Vi vill ju ha våran majbebis! ;)


Idag gick jag och Kita upp med Tobbe vid 9 och åkte med i bilen när han skulle till sjukgymnasten. Jag och Kita tog under tiden en riktigt mysig och hurtig långpromenad i ca 40 min.

Jag börjar ju alltid mina promenader med att tro att jag är superkvinnan nummer 1 och går i sjuuuukt rask takt och allt känns så bra!!!

20-30 min senare är jag INTE lika kaxig längre. Då är det AjAjAj i svanken och AjAjAj ner mot jumsken och mellan benen. Emellanåt måste man ju stanna till och ta det lugnt när bebis röjer där nere, är så där lagom skönt när det känns som man har ett par knivar mellan benen :S

Hur som helst så var det en riktigt mysig promenad! Efter handlade vi mumsig frukost och åkte hem och åt och nu är det lite tvättande och slappande framför tv:n. Mår sjukt illa och har sprungit in på toaletten ett antal gånger och trott att jag ska spy men än så länge falskt alarm. Men sjukt jobbigt :S

Bebis bökar som vanligt runt lite lugnt i magen och verkar trivas med tillvaron! :)

Ovido - Quiz & Flashcards