Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Camilla - 20 maj 2009 20:24

Ja nu händer det grejer minsann, men hur nära bebis det är det vet man aldrig.

Igår efter färdknäppen började det mola som sjutton i magen och jag skämtade om att "Nu kommer jag få värkar".

ca 1 timme efter insåg jag att NU har jag värkar. De var ganska milda och gjorde inte särskilt ont, tyckte inte direkt att jag kännde några värkpauser heller utan hade mer ont hela tiden och lite mer emellanåt.

Runt 12 på natten började de verkligen kännas och jag började på skoj klocka dem. De var 3-4½ min mellan värkarna och de häll i sig i ca 25-45 sek per gång.

Sova fanns inte på kartan. Jag försökte men det var omöjligt.

Vid 00.40 pratade jag med SÖS. Ta 2 alvedon och ett bad och hör av dig igen om de inte lugnar sig.

Jag envisades med att jag inte alls ville duscha (vi har ju inget bad) så jag kämpade vidare ett tag.

Vid 3 hade jag så ont så jag gav duschen ett försök. Duschade i vad jag tyckte var max 30 min men det visade sig vara en timma. Och många värkar var det och ont gjorde dem men det känndes helt under kontroll.

Efter duschen vid 4 klockade jag lite fler värkar. Även då ca 3-4min mellanrum och de höll i sig ungefär lika länge som tidigare.

Bestämde mig för att ge en sista chans att försöka sova vid halv 5.

Vid halv 6 hade det lugnat ner sig och jag lyckades somna. Var överlycklig när jag vaknade vid 8 och insåg att jag har sooooovit! Lyckades sova till kvart i 10 sen var jag för pigg.

Ca 30 min efter jag gått upp började jag känna av lite värkar. men väldigt oregelbundet och inte särskilt smärtsamt.

Runt 13.30 i eftermiddags började värkarna ta fart igen och känndes mera och kom med ca 10 min mellanrum.

När vi var på väg ut till mamma och pappa så hade jag 4 min mellan värkarna hela tiden och jag fick verkligen koncentrera mig.

Hos mamma och pappa lyckades vi få i båten i vattnet medans jag ojjade runt med värkar.

Nu kom vi precis hem. Under middagen med mamma och pappa började jag ge upp. NU gör det svinont när värkarna kommer men kännde att jag skulle skriva här mitt i allt.

Jag lovar att det känns att jag inte sovit ordentligt i natt, vet inte hur det ska gå med en natt till om jag bara ska vanka omkring hemma och ha ont och det inte händer mera?

Ska nog duscha nu och ringa förlossningen och se vad de säger...

Ovido - Quiz & Flashcards