Alla inlägg under september 2008

Av Camilla - 17 september 2008 20:24

Började morgonen runt halv 6 genom att jag vaknade och var kissnödig, inte så ovanligt längre.

Testade med gravtestet jag köpte igår. Ingen tvekan där inte. Strecket kom direkt och blev starkt direkt inom 1 minut. Så ja nu kanske jag verkligen kan tro det, Jag är verkligen gravid!

Hyffsat pigg under förmiddagen på jobbet men eftermiddagen var hemskt. Småsomnade till ett par gånger med ett av de söta barnen i mitt knä efter vilan... ;)

Slutade som tur var tidigt vilket betydde = Ligga och slappa i soffan! YES!

Efter vi käkat middag gick jag, Tobbe och Kita på promenad till Tobbes arbetspolare och fikade. Kita blev så lycklig när hon fick komma till deras bebis och leka med hans leksaker ;) Charmig hund!


Av Camilla - 16 september 2008 20:15

En lång och tung dag på jobbet. Är så sjukt trött och hungrig hela tiden och magen ser ut som en ballong. Man kan ju undra hur lång tid det tar innan folk frågar om det är en bulle i ugnen. Blir nog till att köpa lite mer bylsiga kläder så man kan dölja det på jobbet ett litet tag till. Vill bara att nära och kära ska veta det såhär tidigt... Inte kan vi hålla en sådan hemlighet eller! Det riktigt bubblar inom både mig och Tobbe att få berätta.

Slutade 17, Tobbe och Kita kom och hämtade mig vid jobbet och vi tog en liten sväng förbi djuraffären och shoppade lite medicin till fiskarna. Inger, Siri, Sigrid, Berit och Britta har fått vita pricksjukan och håller på att dö!!! Nooooooo!

Vid middagen berättade jag!

(Jag) -"Jag kan inte hålla mig"

(Mamma) -"Är du med barn?"

Varpå jag blir helt paff och säger:

-"Jaaa ni ska bli mormor och morfar snart igen" (Storesyrran har beräknad födsel om ca 1vecka)

Dom verkade bli jätte glada. Även syrrorna såg riktigt glada ut! Fick stoooor grattis kram av mamma!


Jag är så mobbad... Senare på kvällen efter lite familjemys och Idol slog tanken mig. Tänk om jag inte är gravid och har berättat för så många redan!? :P

Så vi for till Coopen 21.30 på vägen hem och köpte ett test som jag ska göra i morgon bitti. Vet ju lixom att jag är gravid men behöver det bekräftat igen för att förstå det!

Tobbe bara skrattar åt mig...

Av Camilla - 14 september 2008 18:39

Vaknade 6.30 och var super kissnödig men ville inte göra testet så tidigt för att jag inte skulle kunna somna om efter, oavsett om det var possitivt eller negativt. Men till slut tog kissblåsan över och jag blev tvungen att gå upp... Tobbe & Kita låg och sov sött vidare i sängen.

Jag satte mig vid datorn ett medan jag väntade de långa 5 minuterna på vad testet visade...

Efter exakt 5 minuter gick jag in i badrummet och tittade! Och Wiiiiieeee testet visade två tydliga streck!!! Jag kan knappt tro det! Jag är gravid! Många tankar for omkring i mitt nyvakna huvud. Jag hade aldrig trott att det skulle gå så snabbt.

Jag tassade in i sovrummet till Tobbe och pussade honom på kinden och sa " Du ska bli pappa"... Reaktionen var på zombienivå, han fattade inte alls. "Får jag sova några timmar på det" ? ... Hahaha. Sen vaknade han till och frågade "Var det sant det du nyss sa, ska jag verkligen bli pappa"?

Sen var det slut på den sovmorgonen. Vi låg lyckliga och tvärpigga klockan 7 en söndagsmorgon vilket aldrig har hänt förut!

Vid 8 gav vi upp att försöka somna om och gick upp och åt frukost. Även Kita fick frukost sen bara för att fördrviva tiden åkte vi till brukshundklubben och tränade agility med Kita.

Efter det åkte vi till Tobbes föräldrar som även dom undrade vad som hade slagit oss eftersom vi var uppe så tidigt :P

Vi berättade nyheten där hemma, vilket blev en glad nyhet! :)

Senare på dagen åkte vi och kollade lite mer på bilar, vi har ju bestämt oss för att det blir volvo!

Fattas bara villa sen. Eftersom vi redan har vovve och snart bebis!

Hejsvejs

Av Camilla - 13 september 2008 20:41

Misstänker att jag är gravid. Känner det på mig men är självklart osäker. Tycker jag har kissat mycket mer senaste dagarna och känner av yrsel och hunger och trötthet.

Köpte ett test idag som jag ska pröva med imorn. Tobbe tyckte vi skulle vänta några dagar till men jag är för nyfiken och mensen borde ha kommit i Torsdags och har ännu inte dykt upp! :) Så det finns stora chanser men kan även vara falskalarm och en skengravid Camilla!

Det återstår att se. Håll tummarna!

Ovido - Quiz & Flashcards