Alla inlägg den 23 september 2008

Av Camilla - 23 september 2008 21:44

Måndagen gick bra. Mådde illa hela dagen men var inte värre än att jag lyckades ta mig igenom arbetsdagen riktigt bra.

Hälsosamtalet hos barnmorskan gick riktigt bra. Vi känner oss jätte nöjda med barnmorskan vi fick. Vi fick svar på en massa funderingar och fick massa tips. Har nästa besök den 20 Oktober, då är det inskrivning! Längtar redan dit!

Blev riktigt chockad att första UL inte är för en vecka 18! Bara att stå ut, vill ju så gärna se våran bebis så snart som möjligt och höra hjärtat slå!


Så nu till tisdagen som efter att jag skrivit detta hastigt slutar i sängen. Jag är super trött!

Hade en lång dag på jobbet med mycket illamående, men som jag sagt hela tiden. Jag är nöjd och tycker det är helt okej med illamående så länge jag slipper att spy. Får se om det håller ;) Idag känndes det tveksamt.

Efter jobbet var det bara att skynda hem och laga middag fort som bara den och kasta i sig för att sen promenera ner till centrum till kyrkan för att gå på föreläsning (obligatoriskt med jobbet). Possitivt var att jag duktigt promenerade både dit och hem så jag fick massa steg på stegräknaren i alla fall! Var väl så där lagom roligt att sitta på kyrkbänkar i 2,5 timmar och lyssna, man satt inte särskilt bekvämt trots att jag hade varit smart och tagit med en mysig kudde + godis och cola ;) Vilket jag iof inte var så jätte sugen på när jag väl satt där eftersom jag mådde väldigt illa. Men jag lyckades proppa i mig en del i alla fall, så duktig jag är!

Klockan 9 var föreläsningen äntligen slut. Inte det att det inte var intressant (trasiga barn behöver trygga föräldrar) tror jag den hette men jag längtade så efter min säng.

Nu har jag tagit en lång härlig dusch och ska gå och bädda ner mig och hoppas på att Tobbe kryper ner snart och ger min onda rygg lite massage, vilket inte kommer att hända ;)

Klockan är nu 21.52 och jag börjar redan räkna timmarna tills jag ska ca på jobbet igen, jag öppnar imorn. Så 06.15 är jag redan på jobbet igen. Så nu är det alltså natti natti!

Ps. Vi hade räknat rätt på BF (beräknat förlossningsdatum). Barnmorskan fick det än så länge också till den 21:a maj!

Ovido - Quiz & Flashcards