Direktlänk till inlägg 21 september 2008

Sliten

Av Camilla - 21 september 2008 19:26

Ojojoj känns som att jag varit ute och festat hela helgen och som att jag har varit jätte bakis idag, vilket självklart inte är fallet.

Jag var nykter igår under kvällen och körde bil...

Linda, Crille och Åke var här. Även dom vet nu om nyheten. Vilket var det stora samtalsämnet hela kvällen :P

Försökte få dem att vara lite diskreta så det inte redan sprids på byn. Haha!

Blev otroligt lite sömn i natt då alla var uppe sent. Jag försökte gå och lägga mig vid halv 2 då jag kännde mig nöjd. Men icke! Nu för tiden går det inte att somna på beställning. Och vilket liv alla fylltrattar höll, trots att det bara var 3 vakna... Jag blev mer och mer irriterad för varenda gång jag bad dem sänka rösterna så att jag kunde somna, jag mådde mer och mer illa ju längre jag låg vaken. Känndes som det var bra nära att spy flera gånger. Mina aggressioner och min trötthet slutade i att jag och Kita gick ner till våran älsklingar Kattis och Ozzy och sov. Visserligen låg vi och pratade säkert till halv 6 innan det blev sova, men gud så skönt med tystnad och en toalett som var ledig att gå på så fort det behövdes...

Jag har hela dagen idag kännt mig "dagen efter" och mått jätte illa och har för första gången på säkert en vecka inte varit speciellt hungrig eller sugen på något!

Jag och Kita tog en härlig promenad runt middagstid och kämpade in lite steg på stegräknaren till stegtävlingen vi har på jobbet... :D Måste ju kämpa även på helgerna och 5 veckor framåt!!! Ojojoj! Jag som känner mej som att jag har gjort ett marathon varje dag jag bara jobbat en vanlig dag lixom... Haha!

Ikväll ska jag försöka lägga mig tidigt och vara riktigt utvilad på jobbet imorn. Imorn ska vi på första besöket hos barnmorskan. Hälsosamtal!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 7 juni 2009 17:40

Kan ju vara en fördel om man länkar till rätt adress ;) Hihi!   Detta är den rätta:   http://mammaochrasmus.blogg.se     ...

Av Camilla - 4 juni 2009 15:00

Nu finner ni mig och Rasmus (Kita och Tobbe) "vardagsblogg" på:   http://rasmusochmamma.blogg.se   Så det här är det sista som skrivs här!   Välkomna till nya bloggen! =)   ...

Av Camilla - 3 juni 2009 18:42

Oj vad han växer våran lilla lilla plutt! Nu börjar han närma sig bjässe vikt ;) 3420g vägde han idag när vi hade hembesök av BVC! Vi fick massor med olika broschyrer och böcker att läsa om olika saker!Vi fick även "godkänt" att pumpa ur mjölk och ge...

Av Camilla - 2 juni 2009 17:03

Ja lilla Rasmus hade jätte bra hörsel på båda små öronen! Skönt att veta! Han var så duktig när de bökade med hans öron och snabbt och smidigt gick det. Tråkigt väder idag =( Hoppas på uppehåll till kvällen så det kan bli en långpromenad! ...

Av Camilla - 2 juni 2009 11:10

Ja det här med bebisbajs tar aldrig slut ;) Alltid nya mysiga saker händer varje dag. Idag började jag och Rasmus morgonen med lite bajs, bajs, bajs... Vi hade precis varit uppe och bytt en blöja. Sen kröp vi ner i sängen igen och Rasmus ammade för f...

Ovido - Quiz & Flashcards