Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Camilla - 15 februari 2009 17:39

Igår var Chris och Micke hemma hos oss och åt middag. Sen spelade karlarna guitarhero medan jag och bebben lyssnade. Bebben som varit lite lugn i några dagar rockade ordentligt i magen. Speciellt till "Sweet home alabama" Så söt =)


Idag har jag, Tobbe och Tobbes mormor och morfar varit på Bauhaus och spanat på kakel och klinker mm till badrummet. Och nu börjar det luta åt att vi vet hur vi vill ha det i alla fall ;)

Hela kalaset blir nog billigare än vi från början trott. Är lite mer som måste kollas upp och räknas på innan det sätts igång. Men när vi väl komer igång så blir nog badrummet klart på 2 veckor.

Då blir det nytt golv och helkaklade väggar. Det blir dusch istället för badkar och tvättmaskin med skötbord till bebben på. Nytt handfat med sköp under och spegelskåp över. Vi behåller gamla toaletten men stylar den lite ;)

Sen blir det något nytt skåp eller liknande att förvara lite mer i.

Ska även försöka hitta några smarta korgar med sugkoppar på för att ha bredvid skötbordet med blöjor, salvor mm.


Nu har jag blivit lite inspirerad att pyssla lite åt bebben. Mamma ska låna täcke och kudde någon dag och sy lite påslakan och örngott! Gulligt!
Själv har jag bestämt mig för att ge mig på att sy ett babynesthttp://www.fagerlunds.net/trean/BabyNest.htm , måste bara inhandla något sött tyg och stoppning. Ska även då hitta tyg till gardiner till babyrummet och till vårat sovrum och hoppas på att Tobbes mamma vill hjälpa till att sy!


Imorse försökte Bebben i över en timme väcka sin pappa som låg med sin arm över magen. Det var ett himla sparkande och jag bara låg och log. Tobbe verkade inte reagera så senare idag frågade jag om han verkligen inte kännt våran lilla buse... och Jo visst han hade kännt det hela morgonen han med men bara legat och myst!

Det var high-life i magen mellan 8-12 sen tyckte inte bebis att det var så roligt längre när vi var och tittade på badrum osv.


Jag har börjat känna mig så himla pigg och hurtig. Har gått långpromenad varenda dag och det känns hur bra som helst. Har inte ont någonstans och känner mig riktigt lätt och smidig. Inte alls som någon valross ännu! Så skönt. Iof säger många att jag är väldigt "liten" om magen än så länge. Jag gissar på att det smäller till ordentligt efter v. 30 ;)

Ovido - Quiz & Flashcards