Alla inlägg den 18 april 2009

Av Camilla - 18 april 2009 23:38

Efter tvätt-incidenten idag så åkte vi till mina föräldrar.

Jag och Tobbe gav oss ut på en härlig cykeltur med Kita. Jösses vad hon tyckte det var roligt när det blev lite tempo istället för en tråkig promenad.

Vi stannade vid norrviken där hon röjde runt i en förberedd maj-brasa, det fanns ju sååå många pinnar att leka med.

Sen badade hon även. Precis vad man blev sugen på själv när det blåste ut av helvete och var ca 5 grader ute. Men Kita såg nöjd ut!

Det var min idé att cykla istället för att gå. Mina fötter fick ju då i stort sett vila och Kita fick mycket bättre motion! Perfekt!

Efter cykel-turen somnade jag gott i mamma och pappas soffa.

Senare blev det mumsig grillning. Det blev grilladfläskytterfilé och massa grillat mums som tomater, gul lök, zuccini, pepparfrukt och majs! Väldigt mumsigt!

Bebben har härjat ordentligt sen efter middagen. Mamma och Tobbe satt fascinerade på med en hand var på varsin sida av magen och bara skakade på huvudet och undrade vad den lilla rackaren höll på med. Jag gissar på att den hoppades på att det gick att komma ut genom huden istället för där nere. Nu är jag verkligen less på att säga "den". Nu är det dags att titta ut och visa vad du är bebis! Vi längtar efter dig!

Idag vägde jag mig på mamma och pappas våg. Den visade 10kg+ så om den stämmer överens med barnmorskans våg (vilket jag hoppas på) så har jag trots all svullning och påskgodis inte gått upp i stort sett någonting på de senaste 2 veckorna.

Vi får väl se vad vågen säger på Tisdag ;)

Av Camilla - 18 april 2009 12:42

...Ingen mindre än MIG SJÄLV!!! Haha

Tur att man kan skratta åt det såhär efteråt men tur att vi var hemma känns det som.

Ja det är väl bara att erkänna.

Lilla jag skulle tvätta en tvätt i våran nya fina tvättmaskin som vi har i vårat nya fina badrum. En liten detalj är att man måste sticka ner avloppsslangen i dusch-avloppet innan man börjar tvätta.

Hmm.. Den detaljen missade jag visst idag!

Det var nog ca. 30 min kvar på tvätten och jag hör hur det lixom forsar inne i badrummet och jag stormar upp och flyger in i badrummet och hoppar vigt (jag lovar det var snyggt) över hela översvämmningen och får tag i avloppsslangen och får ner den i avloppet sammtidigt som maskinen precis har tömt ut ALLT vatten. JAAAA på golvet i hela badrummet.

Tobbe står och as garvar i dörröppningen och säger att det kan hända den bästa.

Jag kan tillägga att det var ca 15 liter vatten att ösa och torka upp men det gick rätt snabbt. Och golvet blev ren-skurat i alla fall!
Nu meddelar maskinen mig att tvätten är klar, så nu ska jag hänga lite tvätt. Hoppas jag roade någon med mitt inlägg i alla fall ;)

Ovido - Quiz & Flashcards