Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Hurtigt men straffad

Av Camilla - 23 april 2009 21:04

Ja idag var jag riktigt hurtig.

Tobbe körde mig och Kita till Grantomta där vi promenerade med Emma, Tess och söt-vovvarna hela vägen till Gustavsberg.

Jag hade min livlina (Älsklingen Tobbe som skulle hämta upp mig om jag blev ynklig på vägen).

Fötterna började försöka säga upp sig redan efter ca 15 min promenad och svanken skrev lite den med men envisa jag kämpade oss på och klarade mig ända till gustavsberg centrum (ca 1 timmes promenad) där jag och Emma fick skjuts sista 10 min hem och en cola fick jag som belöning från Emma och Adde. TACK! :)

Som rubriken säger, Jag var duktig som var hurtig men jag kan säga att jag blev straffad. Tur att jag lyckades tigga till mig en liten fotmassage av Tobbe i alla fall.

Måste tillägg att det är helt ofattbart att vi har våran bebbe hos oss allt i från NU till max 6 veckor snart! Helt otroligt.

Blir ju helt tok bebissugen när man ser andra små nyfödda!!!

Fattar fortfarande inte hur det ska kännas när lill-bebben valt sig att tränga ner i bäckenet och fixera sig när det redan nu emellanåt känns om att h*n 'r på väg ut där nere. Det lixom hugger och sticker rätt fint emellanåt och toalettbesöken börjar bli löjligt många nu...

 
 
Åsa

Åsa

23 april 2009 21:18

Jag försöker också ut och gå med vovven så mycket som möjligt men han blir så sur för jag går så sakta :)
Jag har bf den 25 maj. Det känns både svindlande nära och väldigt långt borta på något konstigt sätt... Kram!

http://maj09.blgospot.com

 
Susanne

Susanne

24 april 2009 07:40

Ja många toalettbesök blir det.
Jag blir helt tossig när jag ser alla nyfödda. Helt plötsligt verkar det krylla av dom. Hihi.

http://cocosflinga.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 7 juni 2009 17:40

Kan ju vara en fördel om man länkar till rätt adress ;) Hihi!   Detta är den rätta:   http://mammaochrasmus.blogg.se     ...

Av Camilla - 4 juni 2009 15:00

Nu finner ni mig och Rasmus (Kita och Tobbe) "vardagsblogg" på:   http://rasmusochmamma.blogg.se   Så det här är det sista som skrivs här!   Välkomna till nya bloggen! =)   ...

Av Camilla - 3 juni 2009 18:42

Oj vad han växer våran lilla lilla plutt! Nu börjar han närma sig bjässe vikt ;) 3420g vägde han idag när vi hade hembesök av BVC! Vi fick massor med olika broschyrer och böcker att läsa om olika saker!Vi fick även "godkänt" att pumpa ur mjölk och ge...

Av Camilla - 2 juni 2009 17:03

Ja lilla Rasmus hade jätte bra hörsel på båda små öronen! Skönt att veta! Han var så duktig när de bökade med hans öron och snabbt och smidigt gick det. Tråkigt väder idag =( Hoppas på uppehåll till kvällen så det kan bli en långpromenad! ...

Av Camilla - 2 juni 2009 11:10

Ja det här med bebisbajs tar aldrig slut ;) Alltid nya mysiga saker händer varje dag. Idag började jag och Rasmus morgonen med lite bajs, bajs, bajs... Vi hade precis varit uppe och bytt en blöja. Sen kröp vi ner i sängen igen och Rasmus ammade för f...

Ovido - Quiz & Flashcards