Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Stackars, stackars fötter

Av Camilla - 16 april 2009 19:49

Ja skulle mina fötter kunna säga upp sig så skulle de göra det.

De tycker inte riktigt att +10kg (minst), heltidsjobb och promenad är det roligaste vill jag lova.

De är redan bittra efter jobbet och dubbelt så bittra efter en lång promenad med Kita, Kattis och Ozzy! :) Men mysigt var det och jag mår bättre av det i alla fall. För jag känner mig just nu så äckligt onyttig och flebbig så promenera är bra!

Oj vad jag räknar ner dagarna på jobbet. Efter morgondagen är avklarad så är det bara 10 dagar kvar att jobba!!! Jippi! Det ska bli så skönt att ha lite semester med älsklingen sista tiden innan bebben vill titta ut.


Nu har vi i stort sett allt inköpt till bebben.

Vi shoppade loss lite på coop och apoteket. Bla. Termometer, tvättlappar, tvättservetter, salvor, babyolja.

Sen köpte vi en jätte smart 3-planshylla på hjul på coop där vi nu har lagt allt som kan behövas vid skötbordet.

Idag började jag även skriva upp vad som kan behövas till BB-väskan nu. Börjar bli tajm att fundera på den i alla fall...

Måste ta en runda och hitta tyg någon dag som jag kan klä skötbädden med som Tobbes mormor har gjort! Vill ha något bra avtorkbart tyg!


Bebben är fortfarande en riktigt lugn liten rackare. Den gör ibland försök till att vara lite vild men lyckas inte så bra. Det var ett himla bök och stök när jag kom hem från jobbet. Tobbe låg fashinerad och klappade och kännde. Vi kom inte på vad bebben sysslade med men särskilt vilt var det inte. Börjar tro att det är en så stor bebbe där inne så att den inte kan röra sig så mycket mer, så alltså kanske den egentligen inte är så lugn. Eller!?

 
 
Susanne

Susanne

16 april 2009 20:52

Åh vad skönt för dig att du snart får vara ledig. :) Säg åt T att han masserar dina stackars fötter. ;)
Kramar!

http://cocosflinga.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 7 juni 2009 17:40

Kan ju vara en fördel om man länkar till rätt adress ;) Hihi!   Detta är den rätta:   http://mammaochrasmus.blogg.se     ...

Av Camilla - 4 juni 2009 15:00

Nu finner ni mig och Rasmus (Kita och Tobbe) "vardagsblogg" på:   http://rasmusochmamma.blogg.se   Så det här är det sista som skrivs här!   Välkomna till nya bloggen! =)   ...

Av Camilla - 3 juni 2009 18:42

Oj vad han växer våran lilla lilla plutt! Nu börjar han närma sig bjässe vikt ;) 3420g vägde han idag när vi hade hembesök av BVC! Vi fick massor med olika broschyrer och böcker att läsa om olika saker!Vi fick även "godkänt" att pumpa ur mjölk och ge...

Av Camilla - 2 juni 2009 17:03

Ja lilla Rasmus hade jätte bra hörsel på båda små öronen! Skönt att veta! Han var så duktig när de bökade med hans öron och snabbt och smidigt gick det. Tråkigt väder idag =( Hoppas på uppehåll till kvällen så det kan bli en långpromenad! ...

Av Camilla - 2 juni 2009 11:10

Ja det här med bebisbajs tar aldrig slut ;) Alltid nya mysiga saker händer varje dag. Idag började jag och Rasmus morgonen med lite bajs, bajs, bajs... Vi hade precis varit uppe och bytt en blöja. Sen kröp vi ner i sängen igen och Rasmus ammade för f...

Ovido - Quiz & Flashcards