Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Ojoj ajaj

Av Camilla - 28 december 2008 16:15

Lyckades efter lite kämpande i alla fall få upp Kita ur sängen i morse. Vi gick ner och tinade upp bilen, den var verkligen djupfryst. Sen åkte vi ner till coop och handlade massa god frukost och in på zooaffären och handlade medel till akvariet.

När vi kom hem igen motionerade och klara på fotbollsplanen var husse äntligen levande.

Så vi kunde äta frukost tillsammans :)

Sen satte hysteriska städ-Camilla igång. Bara för Tobbe att snällt hänga på. Här om dagen var det rensning av min garderob. Slutade i härlig ordning, massa plats över och 4 påsar med kläder till UFF! Bra jobbat!

Idag var det dags för Tobbes garderob och herregud vad kläder killen har! Jag lyckade få igenom att kasta i alla fall 3 t-shirts och massa strumpor och ordning blev det.

Sen bokade vi tid i tvättstugan och tvättade massa tvätt.

Efter att Tobbe hade dammsugit lite fick han som belöning spela lite tv-spel medan jag pedantstädade sovrummet och bäddade med nya lakan. Åh vad mysigt det ser ut när det är kliniskt rent :)

Sen fortsatte jag med stackars hunden! Jag tänkte att skulle det bli riktigt rent inne fick hon göra en insats med = Hon åkte missnöjt ner i badkaret och blev shamponerad. Ni kan på bilden se hur hon NJUTER ;) Haha!

Sen blev det dammsugning, dammning och skurning i resten av lägeheten. Jag satt till och med ner på hallgolvet och skurade fogarna med en "scotch-svamp". Men oj vad ren hallen blev. Titta bara på bilden :D


Ja just det... Och till rubriken. Ojoj ajaj sa svanken efter denna dags bravader. Ajaj vad det värker! Men det går nog över :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 7 juni 2009 17:40

Kan ju vara en fördel om man länkar till rätt adress ;) Hihi!   Detta är den rätta:   http://mammaochrasmus.blogg.se     ...

Av Camilla - 4 juni 2009 15:00

Nu finner ni mig och Rasmus (Kita och Tobbe) "vardagsblogg" på:   http://rasmusochmamma.blogg.se   Så det här är det sista som skrivs här!   Välkomna till nya bloggen! =)   ...

Av Camilla - 3 juni 2009 18:42

Oj vad han växer våran lilla lilla plutt! Nu börjar han närma sig bjässe vikt ;) 3420g vägde han idag när vi hade hembesök av BVC! Vi fick massor med olika broschyrer och böcker att läsa om olika saker!Vi fick även "godkänt" att pumpa ur mjölk och ge...

Av Camilla - 2 juni 2009 17:03

Ja lilla Rasmus hade jätte bra hörsel på båda små öronen! Skönt att veta! Han var så duktig när de bökade med hans öron och snabbt och smidigt gick det. Tråkigt väder idag =( Hoppas på uppehåll till kvällen så det kan bli en långpromenad! ...

Av Camilla - 2 juni 2009 11:10

Ja det här med bebisbajs tar aldrig slut ;) Alltid nya mysiga saker händer varje dag. Idag började jag och Rasmus morgonen med lite bajs, bajs, bajs... Vi hade precis varit uppe och bytt en blöja. Sen kröp vi ner i sängen igen och Rasmus ammade för f...

Ovido - Quiz & Flashcards