Alla inlägg den 18 december 2008

Av Camilla - 18 december 2008 22:24

Yes nu var det ett tag sen jag skrev något, slarviga jag! Och ingen fantasi för rubrik hade jag heller :P

Jag har ju kännt bebis lite innan men igår det var helt sjukt!

Jag och Tobbe låg i sängen och tittade på tv och jag låg och funderade och höll som vanligt händerna nere på magen och hoppades på att känna den lille. Har inte gjort det så tydligt på flera dagar.

Vips så kännde jag 3 tydliga sparkar. Känndes så mysigt!

Sen 2 gånger så la sig bebis jätte långt upp i livmodern, typ uppe vid naveln. Det stack lixom upp och blev stenhårt ett tag så till och med Tobbe kunde känna att det var alldelles hårt och att bebis var där även fast den inte sparkade. Så häftig känsla.

Idag har jag även kännt bebis under dagen lite granna! Myyyys!

Idag fick jag prata med min barnmorska, känndes skönt. Mitt hysteriska kisseri som har blivit tusen gånger värre den här veckan har jag börjat fundera på om det kan vara någon infektion eller så.

BM tyckte det lät som att det var möjligt. Så imorn blir det att åka ner och lämna lite kisseliss! :P


Lägger ut två bilder på magen. En från förra veckan (17+0) och en från idag (18+1) och så självklart en på granen som jag och Tobbe satt upp efter att vi varit duktiga och städat lägenheten :) Ibland glimmar vi till!

Och yeeees imorn är det sista dagen på jobbet innan massa ledigt :D


Ovido - Quiz & Flashcards