Alla inlägg den 22 december 2008

Av Camilla - 22 december 2008 19:02

Idag var det stora dagen D. Det var dags för ultraljud.

Älsklingen Tobbe jobbade mellan 7-11 idag. Kita och jag låg och mös länge i sängen innan vi orkade oss upp och åt frukost och gick på en promenad i skogen. När Tobbe kom hem duschade och fixade jag mig. Började bli lite nervös, varför vet jag inte egentligen.

Vid 12 åkte vi till Tobbes föräldrar och lämnade Kita så hon fick sällskap.

Vi var inne på SÖS i riktigt god tid, de hade varnat för att det var svårt att hitta parkering men det gick rätt smidigt. Vad jätte nervös när vi parkerade och fixade men när vi väl kom in i väntrummet och fick sitta och vänta i 20 min så kännde jag mig kolugn igen!


Vi fick komma in lite tidigare till BM. Jag fick massa klet på magen (svinkallt). Tobbe var lite stolt över kladdet för att det är hans jobb som gör det och utan det så skulle det inte bli något UL ;)

Direkt när barnmorskan satte dit "ultraljudsstaven" syntes en liten bebis på skärmen.

"Det är ett foster och hjärtat verkar slå som det ska" Sa Bm direkt.

Det känndes skönt :)

Det var verkligen häftigt att se! Vilken upplevelse. Bebis var riktigt sammarbetsvillig under hela UL och Bm kunde mäta allt hon behövde och vi fick riktigt bra bilder med oss hem, 4 stycken!

Sista bilden bleb en jätte tydlig på bebis fot som den demonstrativt satte upp rätt mot "Ultraljudsstaven". Man ser verkligen tårna :) Väldigt gulligt!
Allt såg ut som det skulle enligt Bm! Härligt!

Vi blev flyttade från 20:e maj till 25:e maj med att vänta på lilla bebis!

Jag längtar redan till vi ska på vårat bokade 3D/4D ultraljud i februari. Ska bli så spännande!

Kommer lägga ut bilderna från Ultraljudet om några dagar när vi lyckats scanna in dem :)

Lägger in en bild på söt Kita från igår när vi var på promenad i skogen med hennes nya pipleksak!

Ovido - Quiz & Flashcards