Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

11+0. Kärringar och små bjäbbiga golvmoppar

Av Camilla - 29 oktober 2008 21:07

Yes så har man gått 11 fulla veckor och imorn går man in i v.12 Nu går det verkligen framåt! :)

Idag när jag kom hem från jobbet och bara ville sova var det bara att "jobba" vidare men renovering.

Jag satte mig in i golvläggningen som Tobbe och morfar höll på med. Sen fortsatte jag och Tobbe tills vi nästan gjort klart hela hallen. Det blir skit snyggt!

När vi jobbat oss riktigt hungriga åkte vi och åt på Orkidé. Våran favvo Thairestaurang. Vi åt 3-små rätter. Mums filibabba! :)


Sen gick jag en mysig promenad med Kita. Nu till kärringar och bjäbbiga golvmoppar. Jag försöker inte på något vis säga att jag har en hund som uppför sig exemlariskt vid hundmöten för det är det enda problemet vi inte lyckats få ur henne helt och hållet sen vi tog över henne men JAG vet om problemet och accepterar det inte och gör allt för att träna bort det! Och det är en självklarhet för jag äger en stor hund. Men är man en kärring med en lite bjäbbig golvmopp så behöver man inte ha någon som helst lydnad. Man låter hunden göra precis som man vill. Att hänga i kopplet och skälla och i stort sett göra utfall är också helt acceptabelt, dom är ju inte så farliga. Och när nu min kära hund som nästan lärt sig gå förbi "vanliga" tysta hundar gör samma sak tillbaka när hon blir upprörd är hon ju jätte farlig och hon är jätte ouppfostrad!!!

Och till hur kärringarna gör med golvmopparna!

Jo man försöker gå förbi utan att moppen ska skälla. När moppen skäller och gör utfall blir man inte arg, säger inte ifrån eller visar på något sett att det är fel. Utan man säger godis och tar fram en hand full med godis och matar moppen!!!

Bra jobbat!!!!!! Hmm... Är det bara jag som reagerar på att ni berömmer hunden för det dåliga beteendet!?

Suck....

Jag fortsätter i godan ro att träna min vovve till att bli exemplariskt vid möten sen vet jag att det inte är någon idé att kräva något av kärringar och hundar!

Nu ska lilla jag krypa ner i sängen! MYYYS :D

Kramelikram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 7 juni 2009 17:40

Kan ju vara en fördel om man länkar till rätt adress ;) Hihi!   Detta är den rätta:   http://mammaochrasmus.blogg.se     ...

Av Camilla - 4 juni 2009 15:00

Nu finner ni mig och Rasmus (Kita och Tobbe) "vardagsblogg" på:   http://rasmusochmamma.blogg.se   Så det här är det sista som skrivs här!   Välkomna till nya bloggen! =)   ...

Av Camilla - 3 juni 2009 18:42

Oj vad han växer våran lilla lilla plutt! Nu börjar han närma sig bjässe vikt ;) 3420g vägde han idag när vi hade hembesök av BVC! Vi fick massor med olika broschyrer och böcker att läsa om olika saker!Vi fick även "godkänt" att pumpa ur mjölk och ge...

Av Camilla - 2 juni 2009 17:03

Ja lilla Rasmus hade jätte bra hörsel på båda små öronen! Skönt att veta! Han var så duktig när de bökade med hans öron och snabbt och smidigt gick det. Tråkigt väder idag =( Hoppas på uppehåll till kvällen så det kan bli en långpromenad! ...

Av Camilla - 2 juni 2009 11:10

Ja det här med bebisbajs tar aldrig slut ;) Alltid nya mysiga saker händer varje dag. Idag började jag och Rasmus morgonen med lite bajs, bajs, bajs... Vi hade precis varit uppe och bytt en blöja. Sen kröp vi ner i sängen igen och Rasmus ammade för f...

Ovido - Quiz & Flashcards