Direktlänk till inlägg 20 oktober 2008

Inskrivning

Av Camilla - 20 oktober 2008 21:23

Idag var vi hos barnmorskan vid 10 för inskrivning.

Jag lyckades överleva både blodprov i armen och stick i fingret. Duktig tjej! Blev förresten flyttad från 21 maj till 20 maj med BF nu! Vilket hattande :P

Blev vägd. Vågen sa 57,7. Mycket mindre än vad jag hade trott. Trodde redan att jag låg på 60 eller så. Så alltså har jag inte ens gått upp ett kilo. Ganska skönt :)

Nu är inte nästa besök för en i v.18 när vi får kallelse för ultraljud på SÖS. Känns som en evighet dit men tiden går nog fort.


Nu har vi redan kommit igång med "renoveringen" i lägenheten. Tobbe och hans mormor och morfar var idag och shoppade garderober som ska in i gästrummet (blivande bebisrummet). Dom börjar sätta upp dom redan imorn. Sen återstår rivning av garderober och så i kök och gästrum så vi kan sätta igång ordentligt. Vi måste åka och kika på golv som vi vill ha i kök och hall någon dag också! Hoppas jag hittar ngt i exakt den grå jag vill ha! :)


Efter jobbet idag fick jag pizza från min älskade vilket jag var jätte sugen på men när jag väl började äta fick jag magknip och fick inte ens i mig halva :( Men lite godis och läsk fick jag i mig på kvällen, ngt som barnmorskan inte rekomenderade mig allt för mycket ;) hihi!


Hittade en sida där man fick lite rolig info:

Befruktningen ägde rum omkring: 28. augusti 2008

Hjärtat börjar att slå: 22. september 2008

Embryot rör sig: 16. oktober 2008

Embryoperioden är slut, nu bär du på ett foster: 23. oktober 2008

Alla inre organ är färdigbildade: 23. oktober 2008

Risken för missfall avtar: 6. november 2008

Illamåendet avtar för de flesta: 13. november 2008

Könsorganen börjar bli tydliga(inte på ultraljud): 20. november 2008

Fostret sväljer och kissar: 4. december 2008

Ungefärlig tid för ultraljud: 11. december 2008

Du kan känna fostrets rörelser: 18. december 2008

Fostret börjar få regelbundet sovmönster: 1. januari 2009

Fostret börjar att höra: 22. januari 2009

Nio av tio barn överlever om de föds nu: 19. februari 2009

Många foster lägger sig med huvudet nedåt: 26. mars 2009

Beräknat förlossningsdatum: 23. maj 2009


Blev lite annorlunda med BF och så men annars rolig info :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 7 juni 2009 17:40

Kan ju vara en fördel om man länkar till rätt adress ;) Hihi!   Detta är den rätta:   http://mammaochrasmus.blogg.se     ...

Av Camilla - 4 juni 2009 15:00

Nu finner ni mig och Rasmus (Kita och Tobbe) "vardagsblogg" på:   http://rasmusochmamma.blogg.se   Så det här är det sista som skrivs här!   Välkomna till nya bloggen! =)   ...

Av Camilla - 3 juni 2009 18:42

Oj vad han växer våran lilla lilla plutt! Nu börjar han närma sig bjässe vikt ;) 3420g vägde han idag när vi hade hembesök av BVC! Vi fick massor med olika broschyrer och böcker att läsa om olika saker!Vi fick även "godkänt" att pumpa ur mjölk och ge...

Av Camilla - 2 juni 2009 17:03

Ja lilla Rasmus hade jätte bra hörsel på båda små öronen! Skönt att veta! Han var så duktig när de bökade med hans öron och snabbt och smidigt gick det. Tråkigt väder idag =( Hoppas på uppehåll till kvällen så det kan bli en långpromenad! ...

Av Camilla - 2 juni 2009 11:10

Ja det här med bebisbajs tar aldrig slut ;) Alltid nya mysiga saker händer varje dag. Idag började jag och Rasmus morgonen med lite bajs, bajs, bajs... Vi hade precis varit uppe och bytt en blöja. Sen kröp vi ner i sängen igen och Rasmus ammade för f...

Ovido - Quiz & Flashcards